Déšť psal taktiku
Ještě než zhasla červená světla, pět odvážlivců v čele s Georgem Russellem risklo slicky a stálo v boxech. Trať ale po pár minutách zkropil liják a kolo takřka nikdo neodjel bez chyb. „Viděl jsem jen vodní stěnu, ne ideální stopu,“ přiznal později Norris. Přezouvání na přechodné gumy se změnilo v loterii, v níž Max Verstappen nejprve držel otěže… jenže jen do chvíle, než ho toaleta počasí poslala do hodinek.
Piastri přepískl brzdu. A přišel o výhru
Oscar Piastri předváděl v Silverstonu precizní výkon, vedl závod a držel si náskok. Ale klíčovým momentem se stal restart po fázi safety caru. FIA potvrdila, že australský jezdec náhle zpomalil – mezi zatáčkami 14 a 15 prudce brzdil z rychlosti 218 km/h na pouhých 52 km/h, čímž donutil Maxe Verstappena k úhybnému manévru. Verstappen se přitom krátce ocitl před Piastrim, pozici však okamžitě vrátil.
„Článek 55.15 sportovních pravidel jasně říká, že po zhasnutí světel na safety caru nesmí jezdec brzdit nepředvídatelně ani nijak ohrožovat ostatní. Co předvedl vůz číslo 81, bylo zřejmé porušení,“ uvedla FIA ve svém prohlášení. Výsledkem byla penalizace – deset sekund k celkovému času.
Penalizace přišla ve chvíli, kdy měl Piastri náskok 3,8 sekundy na Norrise. Ten převzal vedení poté, co týmový kolega zajel do boxů v 44. kole a zbytek závodu proměnil ve vítěznou domácí symfonii. Pro McLaren to bylo první vítězství na Silverstonu od triumfu Lewise Hamiltona v roce 2008.
Australan sice dojel druhý, ale hořkost z trestu byla patrná. Ačkoli si udržel vedení v šampionátu, jeho náskok na Norrise se scvrkl na pouhých osm bodů.
Hülkenbergovo devatenácté probuzení
Nico Hülkenberg startoval skoro z konce – devatenáctý! Přesto se v závěru ocitl před Lancem Strollem i Lewisem Hamiltonem. Klíčový byl manévr ve 35. kole, kdy využil uklouznutí Strolla a bez váhání ho minul. „Dvě dekády čekání… dnes to klaplo,“ vydechl do týmového rádia. Pro zkušeného Němce, jemuž se pódia vyhýbala jako stín, šlo o zasloužené vykoupení.
Velká cena Velké Británie, umístění
-
-
Lando Norris (McLaren)
-
-
Oscar Piastri (McLaren)
-
-
Nico Hülkenberg (Sauber)
-
-
Lewis Hamilton (Ferrari)
-
-
Max Verstappen (Red Bull)
-
-
Pierre Gasly (Alpine)
-
-
Lance Stroll (Aston Martin)
-
-
Alexander Albon (Williams)
-
-
Fernando Alonso (Aston Martin)
-
-
George Russell (Mercedes)
-
-
Ollie Bearman (Haas)
-
-
Carlos Sainz Jr. (Williams)
-
-
Esteban Ocon (Haas)
-
-
Charles Leclerc (Ferrari)
-
-
Yuki Tsunoda (Red Bull) – 1 kolo zpět
-
-
Kimi Antonelli (Mercedes) – odstoupil (kolo 23)
-
-
Isack Hadjar (Red Bull) – odstoupil (kolo 17)
-
-
Liam Lawson (Red Bull) – nedokončil 1. kolo
-
-
Gabriel Bortoleto (Sauber) – odstoupil (kolo 3)
-
-
Franco Colapinto (Alpine) – nedokončil 1. kolo
Bitva o trůn se vyrovnává
Norris zmenšil Piastriho náskok na osm bodů a Silverstone naznačil, že kalendář 2026 bude o přívalech adrenalinu až do posledního kola. „Pokud někde uvidíte volné místo na podium, rád se tam příště zase vtěsním,“ žertoval Hülkenberg.
Stav šampionátu po GP Velké Británie
-
-
Oscar Piastri (McLaren) – 234 b
-
-
Lando Norris (McLaren) – 226 b (ztráta 8 bodů)
-
-
Max Verstappen (Red Bull) – 165 b (ztráta 69 bodů)
-
-
George Russell (Mercedes) – 147 b
-
-
Charles Leclerc (Ferrari) – 119 b
-
-
Lewis Hamilton (Ferrari) – 103 b
-
-
Kimi Antonelli (Mercedes) – 63 b
-
-
Alexander Albon (Williams) – 46 b
-
-
Nico Hülkenberg (Sauber) – 37 b
-
-
Esteban Ocon (Haas) – 23 b
-
-
Isack Hadjar (Racing Bulls) – 21 b
-
-
Lance Stroll (Aston Martin) – 20 b
-
-
Pierre Gasly (Alpine) – 19 b
-
-
Fernando Alonso (Aston Martin) – 16 b
-
-
Carlos Sainz Jr. (Williams) – 13 b
-
-
Liam Lawson (Racing Bulls) – 12 b
-
-
Yuki Tsunoda (Red Bull) – 10 b
-
-
Oliver Bearman (Haas) – 6 b
-
-
Gabriel Bortoleto (Sauber) – 4 b
-
-
Franco Colapinto (Alpine) – 0 b