Pokud tento deal klapne, bude se jednat o jednu z největších akvizic na reklamním trhu v letošním roce, která překreslí mapu silných hráčů v České republice. Podle insiderských informací Borovan.cz podnikatel Richard Fuxa (foto) nyní podává nabídku na odkup majoritního podílu ve velkém reklamním hráči BigBoard Praha (BBP). BigBoard Praha patří k hegemonům trhu s venkovní reklamou v Česku. Podle naposledy zveřejněných údajů v rejstříku tržby z hlavní činnosti v roce 2023 činily 1,68 miliardy korun, čistý zisk překročil 35 milionů. Loňský obrat již měl překročit 2 miliardy korun. Fuxa až doposud ovládal 20 procent BBP, od roku 2012 je předsedou představenstva reklamní firmy.
Majoritních 60 procent drží vehikl JOJ Media House, spojovaný s lidmi kolem investiční skupiny J&T. Papírovým vlastníkem JOJ Media House je Slovák Richard Flimel. Dalších 20 procent vlastní SPV Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s Irenou Valentovou a miliardářem Janem Veverkou.
Richard Fuxa v těchto dnech podává nabídku na odkup 60 procent BBP v držení JOJ Media House. Využívá tak svého předkupního práva minoritáře firmy. Nabídnutá cena ze strany Fuxy podle našich informací přesahuje miliardu korun. "Věřím v budoucnosti venkovní reklamy. Moderní formy digitální reklamy v kombinaci s vlastními online platformami a programatického prodeje reklamy mohou dále posouvat BigBoard do nové dimenze obsahové komunikace a cílit tak na nové zákazníky. Proto jsem se rozhodl podat nabídku na odkup podílu JOJ Media House a věřím, že pro ně právě tato nabídka bude zajímavá. Firmu znám dokonale, takže transakce může proběhnout velmi rychle a bezproblémově," uvedl Fuxa.
Vlastníci JOJ Media House nyní mají několik dní na reakci na Fuxův návrh, který se tak dá chápat jako začátek vyjednávání obou stran o ceně a podmínkách případné akvizice. Podíl 60 procent JOJ Media House měla již loni na podzim kupovat firma BB global, spojovaná s Dušanem Palcrem - miliardářem a známou postavou ze skupiny J&T. Jak jsme psali dříve, tento deal se zasekl na pozastavení možnosti vykonávat akcionářská práva ze strany antimonopolního úřadu (více zde) a nesouhlasu Dopravního podniku města Prahy (více zde).
Fuxa do čela představenstva BigBoard Praha nastoupil před 13 roky v momentě, kdy firma byla trojkou na trhu s podílem cca 15 procent a obratem 300 milionů korun (rok 2011). Od té doby se byznysový výkon (obrat) BBP navýšil více než šestkrát, podíl na OOH trhu by měl převýšit 70 procent. Motorem růstu se staly hlavně akvizice velkých konkurentů News Outdoor a outdoor akzent a rovněž Fuxova sázka na růst v segmentu reklamy v transportu a na městském mobiliáři.
BigBoard nejprve dokoupil majoritní podíl státu ve společnosti Railreklam, aby tak mohl rozvíjet reklamní zařízení evropského standardu na železnicích. Následně pak firma expandovala do reklamy v pražské hromadné dopravě díky vítězství ve výběrovém řízení na reklamu v metru, na tramvajích a autobusech. V letošním roce bylo dalším důležitým posunem pro Fuxův tým vítězný tendr na městský mobiliář, což byl segment, kterému v Praze dlouhodobě dominovala francouzská firma JCDecaux. BigBoard Praha aktuálně provozuje řádově tisíce nosičů po celé České republice.