<p>Brněnský dopravce převzal minulý týden první dvě ze šesti tramvají typu T3 a T4, které zrenovuje pro pražský dopravní podnik. Po opravě se vozy vrátí do hlavního města a budou sloužit v nostalgickém provozu.</p> <p>Jedná se o vozy ev. č. 5500 (tramvaj T4D z roku 1967, tzv. Sluníčko), 5520 (T3 z roku 1964), 6892, 6921 (obě T3 rok výroby 1973), 7122 (typ T3SUCS z roku 1985) a 7188 (typ T3SUCS z roku 1986).</p> <p><em>„Všech šest historických vozů potřebuje opravu, v jednom případě spojenou s přestavbou. Po generální opravě budou všechny vozy sloužit na nostalgické lince č. 23, tramvaj T4D z roku 1967 přezdívaná Sluníčko jako vyhlídkový vůz na komerční pronájem,</em>“ sdělil za pražského dopravce <strong>Jan Šurovský</strong>.</p> <p>Opravy zahrnují kompletní odstrojení vozové skříně, otryskání, kontrolu svarů, karosářské opravy, instalaci nových podlah a podlahových krytin, obložení stropu a bočnic, kompletní nové rozvody elektroinstalace či lakýrnické práce. Pražský dopravní podnik zaplatí za opravy bezmála 60 milionů korun.</p> <p>Vedoucí ústředních dílen brněnského dopravního podniku <strong>Tomáš Kadlec </strong>novinářům řekl, že se s kolegy na práci těší.<em> „My máme kapacitu dílen v Medlánkách částečně volnou, a tak můžeme takto pomoc. A také je to otázka hrdosti a cti, že dokážeme tuto práci udělat dobře,“</em> prozradil.</p> <p>V Brně mají s opravou historických kousků už zkušenosti. <em>„Renovace historických, retro i moderních vozidel je dlouhodobě součástí naší práce, s tramvajemi typu T3 máme navíc bohaté zkušenosti. Díky kapacitám našich ústředních dílen zvládneme každý rok opravit dva vozy, kompletní renovace jednoho z nich zabere zhruba šest až osm měsíců,“</em> uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna <strong>Miloš Havránek.</strong></p> <iframe allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen="true" frameborder="0" height="314" width="100%"></iframe>