<p>Mediální <strong>Prima Group</strong> (PG; majitel <strong>Ivan Zach</strong>) oznámila konsolidované výsledky za rok 2024. Konsolidované tržby v loňském roce dosáhly 6,936 miliardy. Číslo za předloňský rok Prima neprozradila, takže není úplně jasný meziroční pohyb. Prima Group konsoliduje za dvě hlavní firmy - licenční<strong> FTV Prima</strong> a mediazastupitelství <strong>Media Club</strong>. FTV Prima v roce 2023 utržila 4,2 miliardy a Media Club za stejné období 5,7 miliardy. Podle informací <strong>Borovan.cz</strong> konsolidované číslo obou firem za rok 2023 se pohybovalo mezi 5 miliardami a 6 miliardami korun. To by znamenalo, že loni došlo k růstu v řádu stovek milionů. Konsolidovaný EBITDA PG činil 1,712 miliardy korun. Informovala o tom tisková mluvčí Prima <strong>Gabriela Semová</strong>.</p> <p>"Skupinu Prima tvoří čtrnáct společností působících v různých segmentech mediálního trhu. Letos poprvé v historii představujeme konsolidované finanční výsledky za uplynulý rok, které atakovaly hranici sedmi miliard korun. Jde o mimořádně úspěšné období, potvrzující správnost našeho strategického směřování i nového segmentového systému řízení. Největší část tržeb stále tvoří televizní reklama, dynamicky ale rostou i příjmy z rádiového a digitálního prostředí. Jsem přesvědčen, že nové rozdělení do segmentů nám umožní ještě lépe monetizovat obsah na různých platformách a cílit na konkrétní skupiny diváků," tvrdí ředitel Prima Group <strong>Marek Singer</strong> (foto; viz rozhovor dole).</p> <p>Celý rozhovor na <a href="https://www.forendors.cz/prvniliga" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><strong>Forendors.cz/prvniliga</strong></a>, <a href="https://herohero.co/prvniliga" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><strong>HeroHero.co/prvniliga</strong></a>):</p> <p></p> <p>Vlastní televizní stanice skupiny Prima i ty obchodované Media Clubem v uplynulém roce zůstaly podle Semové dominantním zdrojem tržeb, když generovaly přes dvě třetiny všech příjmů. Výrazný meziroční nárůst zaznamenala rovněž rádia, kde se sdružují jak vlastní stanice <strong>Radio United Broadcasting</strong>, tak zastupované stanice jako <strong>Impuls</strong>, <strong>Evropa 2</strong>, <strong>Frekvence 1</strong>, <strong>Rock Zone</strong>, <strong>Bonton</strong>, <strong>rádio Dechovka</strong>. Tržby v oblasti rádií činily téměř jednu miliardu korun.</p> <p>Rostoucí trend potvrzuje podle PG i online prostředí. V této kategorii se dařilo nejen online projektům skupiny Prima (včetně <strong>Prima+</strong> a <strong>CNNPrima.cz</strong>), ale i dalším digitálním platformám zastupovaným Media Clubem a <strong>Impression Media</strong>. Celkové tržby z online médií v meziročním srovnání výrazně vzrostly a přiblížily se hranici půl miliardy korun. Stejný objem tržeb tvořily i ostatní poskytované služby.</p> <p></p> <p>Řízení Prima Group je od letošního roku rozděleno do pěti klíčových produktových segmentů: Televize, streamovací služba Prima+, rádio, Digital Media a distribuce &amp; OTT. "Toto rozčlenění zrychlí rozhodovací procesy a umožní skupině Prima flexibilně reagovat na aktuální trendy i potřeby klientů," uvedla Semová.</p>