<p><a target="_blank" rel="noopener noreferrer">Za týdenní pobyt</a> v solidním hotelu dnes průměrná česká rodina neváhá utratit desítky tisíc korun. V případě kvalitnějšího ubytování a letecké dopravy klidně i sto tisíc, a někdy i víc. Všichni očekávají, že za takovou částku dostanou perfektní servis. Jenže realita je často jiná. </p><p>Pro většinu z nás je letní dovolená něco, na co se těšíme dlouhé měsíce. Možná dokonce celý rok. Představa je jasná, a to pohodlný hotel, slunce, dobré jídlo a hlavně žádné starosti. Jenže v reálu to tak nemusí vždycky vypadat. Stačí jedno malé rozhodnutí – třeba ušetřit pár tisíc korun – a pohoda je rázem fuč. </p><p>Zájezd vybíráme s nadšením, ale často na základě prvního dojmu. Krásné fotky, příznivá cena a <a target="_blank" rel="noopener noreferrer">odlet z Česka</a>. Vše vypadá ideálně. Jenže málokoho v tu chvíli napadne zjistit, kdo zájezd skutečně organizuje. </p><div>Unknown block type "googleAd", specify a component for it in the `components.types` option</div><h2>Nikdo je nechtěl ubytovat a zůstali sami</h2><p>Není výjimkou, že objednávku uzavřete přes srovnávač zájezdů a až po zaplacení zjistíte, že vás vlastně nečeká česká cestovní kancelář, ale třeba německá. A to může být problém. Své o tom ví i čtyřčlenná rodina z Plzně, která se nedávno vydala do <a target="_blank" rel="noopener noreferrer">Turecka</a>. Zájezd vybírali klasicky – online, rychle a bez většího přemýšlení. Let, hotel, all inclusive. Cena byla výhodná a všechno vypadalo v pořádku. </p><p>Jenže když po dlouhé cestě dorazili kolem půlnoci do hotelu, dozvěděli se, že tam nejsou vítáni. Hotel totiž pracuje výhradně s jednou českou cestovní kanceláří a jejich zájezd byl zcela odjinud. Situace byla víc než nepříjemná. V noci už se nedalo nic řešit, a tak rodina zůstala do rána v hotelové hale. </p><p>Zkoušeli kontaktovat zahraniční cestovku, ale domluva v angličtině a přes zahraniční linky byla chaotická. Nakonec pomohla až firma, která jim zájezd prodala, byť jen jako zprostředkovatel. </p><h3>Manažer je vyhodil a byl nekompromisní</h3><p>Situaci sice nějak urovnali, ale nakonec rodina skončila v jiném hotelu, nižší kategorie, a přišla o celý první den dovolené. I když je pravda, že zahraniční kanceláře mohou nabídnout o něco nižší ceny, jakmile nastane problém, celá úspora se rychle rozplyne. </p><p>Obzvlášť když neumíte jazyk, neznáte systém a nemáte se na místě na koho obrátit. Čeští delegáti, ochota pomoci nebo možnost se snadno dovolat. To všechno najednou chybí. Proto platí jednoduché pravidlo: pokud máte z cesty udělat příjemný zážitek, nevybírejte jen podle ceny a obrázků. </p><p>Věnujte pozornost i tomu, kdo za zájezdem stojí, jaký je skutečný organizátor a zda je možné se s ním domluvit i v případě problému. Dovolená má být časem klidu, ne noční anabází v lobby hotelu.</p>